Skip to main content

Jakie są podstawowe zasady fotografii produktowej i Packshota?

Dodaj komentarz

Od dawna już wiadomo, że dobrze wykonane zdjęcie produktu, w bardzo dużej mierze wpływa na jego atrakcyjność podczas sprzedaży. Obecnie bez dobrego zdjęcia bardzo ciężko jest sprzedać nawet bardzo dobry produkt, ponieważ nie wzbudzi on odpowiedniego zainteresowania wśród potencjalnych klientów. Dlatego bardzo ważne jest, aby przy sprzedaży czegokolwiek dużą uwagę przywiązać właśnie do wykonania dobrej fotografii produktu i tak zwanego Packshota. W tym artykule postaramy się podpowiedzieć, jakie są podstawowe zasady fotografii produktowej i wytłumaczyć co to jest packackshot.

Czym jest fotografia produktowa i Packshot?

Fotografia produktowa, to obecnie bardzo prężnie rozwijająca się gałąź fotografii. Dochody związane właśnie z tą dziedziną stale rosną, jednak aby skutecznie wykonywać tę pracę, trzeba posiadać odpowiednią wiedzę oraz sprzęt. Tak zwany Packshot – używany w branży reklamowej termin określający przedstawienie produktu za pomocą statycznego lub ruchomego obrazu. Przy użyciu coraz to nowszych programów tworzone są bardziej efektowne wizualizacje produktów. Przy tej dziedzinie fotografii bardzo ważne jest, aby za każdym razem jakość wykonywanej pracy była bardzo wysoka, ponieważ trafia ona bezpośrednio do potencjalnych klientów. Bardzo ważne jest, aby wykonywane zdjęcia produktu były kompletne, co powoli klientowi sprawdzić jak wygląda produkt z każdej strony.

Podstawowe zasady fotografii produktowej 

Najważniejsze przy tego typu fotografii jest światło, które odkrywa kluczową rolę w prezentacji produktu. Najlepsze jest w tym przypadku światło dzienne, dlatego zdjęcia wykonywane poza profesjonalnym studiem, dobrze by były robione wczesnym popołudniem. Dodatkowe lampy powinny być jedynie uzupełnienie, a to światło naturalne ma odgrywać główną rolę. Ważne jest, by pamiętać, a cieniu, który może negatywnie wpłynąć na całe zdjęcie. Zalecane jest również używanie dyfuzora do flesza.

Następną sprawą jest tło, które powinno być neutralne, najlepiej białe. Dodatki w tym przypadku są zbędne, ponieważ mogą odwracać uwagę klienta od produktu, który musi być w centrum zainteresowania. Wiele osób podczas wykonywania zdjęć produktom nie używa statywów, co jest poważnym błędem. Dzięki statywom możliwe jest uzyskanie lepszej ostrości oraz lepiej można wykadrować zdjęcie. Obróbka zdjęć produktowych powinna stawiać na zachowanie naturalności. Używanie dużej ilości filtrów nie jest wskazane, ponieważ może to zdeformować produkt. Dobrze jest także, aby zachować odpowiednią perspektywę, która umożliwi konsumentowi ocenienie, jakiej wielkości jest produkt. Czym jest packshot? Jest to materiał wideo lub zdjęcie przedstawiające produkt. Z reguły packshoty przygotowywane są na czystym, białym tle dla celów komercyjnych.

Przygotowanie produktu do Packshota

Przy tego typu fotografii bardzo ważne jest także prawidłowe przygotowanie produktu, który będziemy fotografować. Wiele osób o tym zapomina, ale pod żadnym pozorem nie wolno robić zdjęć produktowi, który jest brudny. Dlatego przed samą sesją trzeba dokładnie oczyścić produkt. W przypadku ubrań dobrze jest je przeprasować, aby nie były pomięte. Wiele osób nie zwraca uwagi na drobne elementy, które mogą w dużym stopniu odciągać od zakupu. Jeżeli jednak będziemy stosować podane wcześniej zasady, to sfotografowany przez na produkt powinien wydawać się atrakcyjny i nie powinniśmy mieć problemów go sprzedać. Najważniejszym elementem w packshocie jest światło.

Wpisz komentarz
lub dodaj komentarz jako gość
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Dodaj pierwszy komentarz.